top of page

Wereld verbeteraar

Jij wereld verbeteraar,

Met je vrolijke lach

Liet me denken aan de wereld,

Veranderde mijn dag.

Neemt me mee naar verre oorden,

Nog dieper dan de zee,

Waar sterren toch geen sterren zijn

En ik mag met je mee.

We spreken daar een vreemde taal

Die niemand ooit verstaat,

Een eigen land, een paradijs,

Waar jij mij dan toelaat.

Waar koolmeesjes het land regeren,

Waar dromen verzachtend zijn,

Met zuivere lucht, en schone velden,

Een eigen wereld, fijn.

Met eigen wetten,

voor jong en oud

Geen onderscheid meer maken,

Waar zonne-energie en kleur,

In natuur elkaar raken.

Waar alle miertjes groot en klein,

In liefde kunnen leven,

Jij kleine wereldverbeteraar,

Ik zou het graag met je beleven.

Wees niet bang mijn kleine vriend,

En geef mij je hand,

Ik reis graag met je mee,

Naar jouw betoverende land.


Marin van de Velde

Comments


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page